واحد آموزش
سوپروایزر آموزشی : صلاح الدین امراء شستان
کارشناس پرستاری
ایمیل: salahalddinomara@gmail.com
شماره تماس داخلی 260
سوپروایزر آموزشی ، پرستاری است که مسئولیت آموزشی و پژوهشی پرستاری و مامایی مرکز آموزشی- درمانی ، توانبخشی و پژوهشی را تحت نظارت مدیر پرستاری و در جهت اهداف سازمان بر عهده دارد. شرح وظایف سوپروایزر آموزشی بر اساس اصول مدیریت با تکیه بر رعایت منشور حقوق مددجو مبتنی بر فرایند پرستاری و استانداردهای مراقبتی به شرح ذیل می باشد:
· تعیین اهداف آموزشی ( کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت )
· تعیین نیازهای آموزشی
· اولویت بندی نیازهای آموزشی
· تدوین برنامه های آموزشی مستمر و مدون جهت رفع نیازهای آموزشی
· اجرای برنامه های آموزشی با همکاری و مشارکت سایر گروه ها
· تهیه و تنظیم ابزار مناسب جهت ارزیابی عملکرد و فعالیت های آموزشی بخش های مرتبط
· تهیه و تنظیم ابزار مناسب ارزیابی، خدمات پرستاری مورد نیاز مددجویان
· هماهنگی در اجرای برنامه کارورزی دانشجویان و کارآموزان گروه های پرستاری و مامایی
· پیشنهاد تهیه کتب، مجلات، جزوات و وسایل کمک آموزشی جهت ارتقاء سطح آگاهی کارکنان گروه پرستاری و مامایی
· تشکیل کمیته آموزشی، پژوهشی پرستاری
· هماهنگی، همکاری و مشارکت جهت تشکیل و شرکت کارکنان در کلاس های آموزش مداوم برابر برنامه جامع آموزشی واحد ذیربط
· پیشنهاد ایجاد زمینه های تشویقی جهت مشارکت فعال کارکنان در فعالیت های آموزشی و پژوهشی
· همکاری و مشارکت در نظارت و کنترل واحدها جهت نیازسنجی آموزشی
· همکاری و هماهنگی با سوپروایزر بالینی و کنترل عفونت، در امر آموزش
· همکاری و هماهنگی با سرپرستاران و مربیان در جهت ارتقاء سطح آموزش
· ارائه تازه ها و نتایج تحقیقات جدید به شکل کنفرانس، جزوه/پمفلت
همکاری و مشارکت در انجام طرح های پژوهشی
هدایت و آموزش کارکنان در راستای :
الف- حسابرسی کیفی خدمات پرستاری و مامایی
ب- ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه خدمات
ج- ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه آموزش به مددجو
- هدایت و آموزش کارکنان در اجرای برنامه های آموزشی واحدهای ذیربط
- هدایت و آموزش در جهت تهیه جزوات، پوسترها، فیلم ها و پمفلت های آموزشی جهت کارکنان و مددجویان
- ثبت و گزارش کلیه فعالیت های آموزشی و نتایج حاصله به مدیر خدمات پرستاری
- کنترل و نظارت بر آموزش های انجام شده در واحدهای ذیربط با استفاده از ابزار مناسب
- کنترل و نظارت بر وجود امکانات و شرایط آموزشی در واحدها
ارزیابی اثر بخشی آموزش های انجام شده از طریق
· کنترل و حسابرسی کیفی خدمات ارائه شده
بررسی رضایت مندی کارکنان
· کنترل و نظارت بر شرکت فعال رده های مختلف پرستاری(در شیفت های مختلف) در برنامه های آموزشی بر اساس سرانه آموزش
مشارکت در کمیته ارزشیابی کارکنان پرستاری
· شرکت در کلیه جلسات آموزشی مرتبط با پرستاری